O NÁS
motorky spojují
Byl 17. srpen roku 2006 a my se potkali na obědě majitelů Suzuki GSX 1400.
Životní cesty se nám různě klikatily a střetávaly, až se spojily v jednu. Teď už není "její modrá" nebo "jeho černá", teď jsou obě čtrnáctky naše!
Toto společné nadšení z jízdy na motorce (a vůbec ke všemu motoristickému a s tím spojeného) nevyhaslo a chceme ho předávat dál včetně znalostí a zkušeností, které za ta léta máme.
A tak vznikl motoGatto.

Václav Štangl
Venda byl od mala sportovně založený. Když nebyl ve vodě (závodně plaval), trávil volný čas na kole. Přes zelenou "skládačku" bez blatníků, kolo Favorit, až po český Stadion, které ho už ve 13 letech nebavilo a tak strávil celé léto prací v kravíně, aby si našetřil na svůj první motocykl - rozebranou, nepojízdnou žlutou Jawa Mustang. V následujících letech si užíval Jawu 250 kývačku.
Jednou si s bratrancem, bez dědovo souhlasu, vypůjčili Jawu Pionýr, aby se svezli. Vrátili ji nepojízdnou, že si děda určitě nevšimne. Všiml.
V roce 2003 si koupil Yamaha Dragstar 650, která nesplnila jeho očekávání, protože prý "není ještě tak starý a usedlý, aby ho bavila." Po krátkém a usilovném přemýšlení ji rok poté vyměnil za osudovou černou Suzuki GSX 1400 (2004).
To ještě netušil, jak mu toto rozhodnutí ovlivní život. Chtěl umět víc. Účastnil se desítek kurzů a školení, škol a školiček v bezpečné jízdě a ovládání motocyklu v České republice i mimo ni. Svoje hranice začal ještě více posouvat s pořízením závodního speciálu Suzuki GSX-R 1000 v roce 2008. Víkendy trávil na amatérských závodech na okruzích a vytrvalostních soutěžích.
Zkušenosti s moto-turistikou nasbíral organizováním výjezdů do Irska, na ostrov Man a především Norska. Norsko se stalo jeho srdeční záležitostí už v roce 2005, kdy se vracel letadlem z fotbalového zápasu Česko - Norsko a pohledem z okénka sledoval nádhernou krajinu, kam se mnohokrát vrátil právě při těchto cestách.
Nyní je hlavním instruktorem v motoGatto a ve firmě má na starost autodopravu.

Martina Karkule Bendová
Karkule se narodila do motoristické rodiny. Už ve 3 letech řídila motokáru, od 11 let, s tátou na místě spolujezdce, jejich Favorita. Miluje vše, co má motor a kola. Vlastní řidičské oprávnění na každou skupinu, kterou můžete v ŘP najít.
Svou první motorku Jawa Mosquito 50 si koupila v 15 letech za veškeré peníze, které v dětství našetřila. Později ji vyměnila (pro cesty po městě a do práce) za malý skútr Kentoya ZOOM 50 4T a začala šetřit na "velkou" motorku.
Osud tomu chtěl jinak. Táta, který ji k tomuto koníčku přivedl, v listopadu 2003 zemřel a zůstala po něm ona modrá Suzuki GSX 1400, kterou spolu v létě předešlého roku (2002) kupovali k jeho padesátinám. Karkule na ní jezdit nemohla, bylo jí čerstvých 20 a tak musela ještě rok počkat. Mezitím ji chodila do garáže startovat a slibovala, že jí nedá. Nedala. Po letech k ní pořídila MV Agusta 1078 Brutale RR.
Mimo motorek vlastní Tatru 57 A coupé z roku 1936 a Saab 99 z roku 1984. Historickým vozidlům se věnuje dlouhodobě. Účastnila se závodů i výstav a spoustu akcí také spolupořádala. Kdybyste chtěli naučit ovládat "staré auto", nadšeně vysvětlí, jak používat sytič nebo ruční plyn, s meziplynem řadit či jak je skvělé startovat klikou.
Ráda cestuje tam, kam lze dojet autem nebo na motorce. A je jedno, jak je to daleko.
V motoGatto se věnuje především organizaci akcí, komunikaci a administrativě.