motoPERLIČKY: Pásová motorka - když kola nestačí

A tak vznikly první pásové motorky – stroje, které spojily to nejlepší ze světa motorek a tanků.
... šplhá jako tank
Jedním z legendárních příkladů je Rokon Trail-Breaker. Původně vyvinutý v 50. letech pro lovce a záchranáře, nabízel něco nevídaného – dvoukolový pohon, nízkou hmotnost a schopnost projet bahnem, sněhem i močálem. A když ani to nestačilo, přišly koncepty, které zadní kolo úplně nahradily pásovým pohonem.
Stroje, které dokázaly vyšplhat do míst, kam byste se sotva vyškrábali pěšky.
Motorky schopné plavat přes řeku (některé verze měly dokonce utěsněné nádrže).
Spolehliví parťáci na polární expedice, těžbu dřeva nebo přežití v divočině.
Vojenské experimenty
Pásové motorky lákaly i armády. V některých projektech během 2. světové války zkoušeli inženýři spojit rychlost motocyklu s průchodností pásových vozidel. Výsledek? Stroje, které se pohybovaly v terénu, kde se běžné džípy i motorky dávno zahrabaly.
Dnešní nadšenci a jejich stavby
Dnes si pásové motorky staví hlavně dobrodruzi a nadšenci do extrémního off-roadu. Speciální kity umožní přestavbu téměř jakékoli motorky na pásového dravce – stačí vyměnit kola za pásy a neskutečná jízda může začít!